Tvorba žebříku


V tomto tutoriálu si ukážeme jak jednoduše jde udělat funkční žebřík.
Nejprve si vymodelujeme tvar žebříku z brushů, v pohledu Top si vytvořte dva brushe o rozměrech 8x8 a v pohledu Side je prodlužte jak uznáte za vhodné (délka žebříku), řiďte se obrázkem.

Postranice máme teď udělejte jednotlivé příčky mezi postranicemi, příčky by měli být užší než postranice vypadá to mnohem lépe, takže si změňte Grid na 2, aby jste mohli udělat užší brush. V pohledu Top vytvarujte příčku mezi postranicemi a upravte na rozměr 4x4 v ostatních pohledech postupně nakopírujte i ostatní příčky s pravidelným odstupem.

Model žebříku je hotový ještě mu přiřaďte texturu dřevěnou nebo kovovou já jsem použil texturu dřeva. Aby byl žebřík "funkční" vytvořte před žebříkem nový brush je důležité, aby byl brush po celé délce žebříku. Brushi přiřaďte texturu ladder najdete jí v texturách common. Vytvořený žebřík si můžete uložit jako Prefab (Edit-Save Selektion as Prefab) musíte mít ovšem všechno vybrané a později si ho nahrát když ho budete potřebovat (Edit-Load Prefab).