Spojení dvou místností


V předchozím tutoriálu jsme si udělali první místnost a nyní si uděláme druhou místnost a obě místnosti propojíme.
Nejjednodušší bude, když vezmeme místnost z předchozího tutoriálu, označte vše. Uděláte to tak, že v jakémkoliv 2D pohledu označte vše brushem- levým tl. myši vytvořte nový brush přes všechno co vidíte nemusí být všechno schované v tomto brushi a zmáčkněte tl. na nástrojové liště Select Partial Tall. Tímto vyberete celou místnost. Teď už jí jen zkopírujte (space). Zkopírovanou místnost posuňte vedle originálu a nechte mezi nimi mezeru (viz. obrázek), všechno odznačte (esc). Ještě vymažte jednu startovní pozici (info_player_start).

Teď si uděláme základ chodby mezi místnostmi. Udělejte nový brush tak, aby byl umístěn mezi místnostmi jak je vidět na obrázku buď to udělejte jako já nebo jak chcete umístění a velikost chodby nechám na vás (zase jí neudělejte moc malou, aby tam prošel hráč !). Toto je pouze vnějšek chodby.

Vytvořte nový brush tak, aby procházel z jedné místnosti do druhé i přes zdi (toto je pomocný brush, s kterým si vyřízneme náš průchod) . Zmenšete ho nejlépe z pohledu z boku (side) ze všech stran a nechte stěnu silnou 8 nebo 16 bodů.

Brush musí být stále označený. Nyní stačí zmáčknout tlačítko CSG Subtract a brush vymazat klávesou backspace. Tím nám vznikl průchod mezi místnostmi. Ještě otexturujte strany po vyříznutí, nezapomeňte označovat jenom jednotlivé strany CTRL+SHIFT+levé tl.myši. Otexturujte to třeba jako já, již použitými texturami. Pokud jste udělali chodbu delší než já, tak tam dejte ještě pár světel (light). Mělo by to vypadat asi nějak takto:

Mapu zkompilujte a vyzkoušejte ve hře.