Stažení programu
Tento program slouží k editaci hry Call of Duty, takže první co potřebujete je samotná hra Call of Duty :-) a program Radiant. Ten si můžete stáhnout odtud. Pokud vlastníte starší operační systémy windows (98, ME, nebo jiné) stahujte zde (toto je taky samotný program Radiant, tak nemusíte stahovat z toho prvního odkazu !)
Po stažení programu nainstalujte Radiant standardně se nainstaluje do složky, kde je nainstalovaná hra to je v pořádku nainstalujte Radiant přesně tam. Teď můžete spustit program (pokud by jste měli se spuštěním nějaké problémy jděte do nabídky start systému windows, vyberte spustit, do pole otevřít napište regedit a dejte OK, otevře se editor registru postupně otevřete tento klíč a vymažte HKEY_CURRENT_USERSoftwareCoDRadiant). Po spuštění se program zeptá, kde je soubor cod.qe4 nasměrujte ho do adresáře toolsbin. Teď se už Radiant spustí.
Nastavení CoD Radiantu
První co je třeba udělat je jít do nabídky File - Project Settings, Radiant by si měl soubory najít sám v opačném případě musíte ručně vypsat cesty k důležitým souborům nejlépe podle obrázku níže.
Pro jistotu to raději rozepíšu :
To je k nastavení nabídky Project Settings všechno. Pokud jste
nastavovali ručně potvrďte nastavení OK ke správnému běhu Radiantu vám toto
nastavení stačí.
Dále je třeba nastavit chování Radiantu v nabídce Edit -
Preferences (P). Buď můžete nastavení ponechat nebo nastavit podle obrázku.
Popis položek na kartě Preferences
Mouse - označte zda má vaše myš 2 nebo 3
tlačítka
Views / Rendering - pohledy / renderování
První čtyři obrázky zobrazují rozmístění oken v
Radiantu, nejlépe bude, když si všechny pohledy vyzkoušíte.
Pohled se projeví až po opětovném spuštění
Radiantu !
Solid Selection Boxes - je-li toto označené, budou se zobrazovat brushe ve 2D
pohledech plnou čarou, naopak přerušovanou čarou.
Ents use '_color' value - přiřadí základní _color hodnotu.
Texture Brushes in 2D - označíte-li tuto možnost budou se textury zobrazovat i
ve 2D pohledech.
Camera - Kamera
Posuvník (slow-fast) - určuje rychlost posouvání v 3D
pohledu.
Update XY views - pokud tuto možnost označíte, bude se pohybovat i kamera
ve 2D pohledech při posouvání kamery v 3D pohledu (modrá značka ve 2D pohledu).
Farplane - to určuje maximální viditelnou vzdálenost
Texturing - texturování
Quality (Low-High) - kvalita textur
Texture Toolbar - jestli nemáte zatrženo, zobrazí se vám dole na
obrazovce lišta nástrojů pro textury.
Texture Subset - máte-li zaškrtnuto na kartě textures se objeví
vyhledávač textur.
Texture Scrollbar - vždy mějte zatrženo, pokud není zatrženo nezobrazuje
se posuvník v seznamu textures.
New Functionality - nové funkce
Right click to drop entities - jestli je tato volba
označená, můžete pravým tl. myši otevřít seznam entit ve 2D pohledu.
Patch Toolbar - přidá do horní lišty tlačítka funkce patch, nechte
zatržené.
Light Drawing - je-li zatrženo editor bude světla zobrazovat jako diamant
v opačném případě jako kostky.
Paint Sizing Info - po označení této volby se bude zobrazovat ve 2D
pohledu hodnoty délky a šířky vytvořeného brushe.
Drop Height - tato funkce kontroluje jak
daleko se zkopíruje objekt od místa kliknutí.
Scale Base -
Scale Range -
Tolerant Weld - vzdálenost do jaké bude editor tolerovat welding
(svařování)
Startup Shaders - jestli dáte All načtou se při dalším spuštěním Radiantu
všechny textury, Common načtou se právě tyto textury, None nenačte se nic.
Splay Distance - při tvorbě povrchu tato funkce označí jen vrcholky a
hloubky jak je nastaveno (výborné při tvorbě cest)
Game Path / Tool Settings/ Stuff that wouldn't fit anywhere else
Load last project on open - jestli máte zatrženo, při
dalším spuštěním Radiantu se automaticky otevře projekt, který byl používaný
naposledy.
Load last map on open - jestli máte zatrženo, při dalším spuštěním
Radiantu se automaticky otevře mapa, která byla editována naposledy.
Auto save every - jestli máte označeno radiant bude ukládat každých X
minut. Minuty si můžete zadat podle libosti.
Brush - je to základní
stavební díl Radiantu
Textury common - základní textury na různé funkce (např. caulk - základní
textura, dává se tam, kde hráč nikdy neuvidí, je to kvůli hardwerové náročnosti.
Čím míň bude textur v mapě tím rychleji se mapa nahraje)